POLITYKA JAKOŚCI
Misją Centrum Zdrowia Psychicznego w Słupsku jest ochrona stanu zdrowia psychicznego, które jest fundamentalnym dobrem osobistym każdego człowieka, przywracanie zdrowia choremu przy pełnym poszanowaniu praw pacjenta, poczuciu jego zaufania i bezpieczeństwa w całym procesie leczenia oraz zapewnienie kompleksowych świadczeń w zakresie lecznictwa psychiatrycznego, środowiskowegoi odwykowego.
Dla wypełnienia misji opracowano strategię, której głównymi celami są:
- Systematyczny rozwój i doskonalenie świadczonych usług medycznych i procesów Systemu Zarządzania Jakością.
- Zachowanie i wzmocnienie zaufania Pacjentów, ich rodzin i innych stron podmiotów
- Prowadzenie środowiskowego modelu opieki psychiatrycznej.
- Stała poprawa warunków pobytu Pacjentów oraz warunków pracy personelu
- Wzajemnie korzystna współpraca z dostawcami, partnerami i innymi stronami zainteresowanymi,
Cele strategiczne osiągniemy poprzez
- Utrzymanie wysokiego poziomu leczenia zgodne z regulacjami prawnymi w tym Praw Pacjenta, obowiązującymi procedurami oraz wymaganiami normy PN –EN ISO 9001 – 2015.
- Jednakowe podejście całego personelu do określonych zagrożeń i szans, zgodnie z Mapą Systemu Zarządzania Jakością.
- Indywidualne podejście do pacjenta i jego opiekunów.
- Monitorowanie satysfakcji Pacjentów oraz zaspakajanie ich potrzeb.
- Świadczenie usług zdrowotnych z jednakowym zaangażowaniem wszystkim pacjentom.
- Ograniczanie hospitalizacji, a tym samym ograniczenie kosztów opieki psychiatrycznej.
- Zatrudnianie wykwalifikowanego personelu oraz stałe podnoszenie ich kwalifikacji.
- Zapewnienie pracownikom satysfakcjonujących warunków pracy i płacy.
- Zapewnienie pracownikom niezbędnych zasobów i umożliwienie szkoleń
- Zaangażowanie się kierownictwa w działania dotyczące rozwoju szpitala.
- Zawieranie umów z dostawcami, którzy dostarczają usługi i wyroby wysokiej jakości.
- Stałą współpracę z ośrodkami akademickimi, innymi szpitalami, instytutami (Instytutem Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Polskim Towarzystwem Zapobiegania Narkomanii) oraz lokalną społecznością.
Dyrekcja zobowiązuje się do zapewnienia zasobów i niezbędnych środków do realizacji tej polityki oraz deklaruje pełne zaangażowanie własne i całego personelu
w procesie ciągłego doskonalenia systemu zarządzania jakością.